Nirvana unplugged in New York.

2011-10-06 - 14:36:25
Tjabba tjena. Sovit som ett bär inatt. Inte bra alls alltså. Men vad gör det om hundra år. Inatt fick jag ett sånt där Nirvana-sug. Var galet besatt av dom ett tag när jag var yngre, hade en stooor affisch av Kurtan i mitt blåa flickrum. Inte kan väl jag hjälpa att han är/var dödssnygg, mysig på något sätt och även så jäkla mänsklig. Samtidigt tycker jag att man ser så mycket sorg i hans ögon. Hur som haver, varför jag snubblade på N-linan var för att jag var sugen på att kika en dokumentär inatt medans Martin snarka, tänkte då på såna godingar som Some kind of Monster med Metallica, oooch så kom jag även att tänka på dokumentären om just Kurt Cobain som jag inte kommer ihåg vad den hette. Hittade dock inget dylik film, så det blev timmar av youtubande om Nirvana och deras musik osv. Och när jag "vaknar" har jag fortfarande detta sug i skallen, och bestämmer mig för att se något awesome som tex det rubriken lyder. Underbart bra. Ställde mig även på crossen en sväng + körde ett hantelpass. Nu ska jag ljumma vidare i ett bad och sen ska jag åka till Valbo för ett inköp av en ny plattång då min la av i helgen, inte ens 1 år gammal. Suck.

De är lite smått sorgligt.. Ca 5 månader efter det här finns han inte mer, utan har tagit självmord/blivit mördad, och jag har läst och följt kring detta en hel del, och somliga säger att just i denna MTV show hade han begärt hur omgivningen skulle vara, som en begravning, med ljus och blommor överallt, och visst får man lite av en sådan känsla. Otäckt och sorgligt. Länge leve Nirvana & K.C!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


bloglovin