Rätt eller fel?

2010-05-24 - 17:16:49
Tänkte ta upp en sak som jag många ggr irriterat mig.. eller ja.
Som idag, när jag gick till solariet, möter jag en kvinna, som går med en äldre dam i rullstol, och det var ingen anhörig utan en sådan typisk hemtjänst eller vad man kallar det. Den äldre damen titta på mig med en sorgsen och less blick, medans hennes rullstolsförare bakom gick och pratade i telefon. Samtalet lät privat, och inte som nånting som hade med jobbet eller den äldre damen att göra. Liksom, ett samtal man ringer på fritiden, (så som hon gapade). Jag ställer mig själv frågan, är detta rätt? Som hemtjämst, ska du inte ägna din tid åt den sjuke, handikappade, gamle, Gud vet vad...? För varför finns de annars till för? Jag riktar mig inte just på hemtjänsten, för jag vet inte vad dessa innebär.. men assistenter, ja så kanske de kallas. Hur fan kan de gå till såhär?

Det är mååånga ggr man mött på dessa s k assistenter, hemtjänster, som
skiter i själva personen de arbetar med.


Får det vara såhär? Ska det vara såhär?
Frågar du mig är det totalt jäkla fel, och det måste bli en ändring.

Ska man jobba med människor så ska man se det som mer än ett jobb.
Man ska brinna för att hjälpa andra, och nästan glömma att det är ett jobb.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


bloglovin