Baluppsättning på en tidsoptimist.

2010-05-22 - 20:49:07

Både igår och idag är det ju bal för studenterna.. och man blir ju äckligt avundsjuk, för jag kommer ihåg det som om det vore igår, hur underbart trevligt det var! Den fina klänningen man fick bära, alla var fina.. det var speciellt, nästan magiskt.

En jobbarkompis till mig hade blivit tillfrågad att följa med en kille på hans bal som är ikväll, och först var det problem med klänning.. men hon hade en klänning som jag både kunde sy in & sy om, då jag är utbildad sömmerska. Då var det viktigaste problemet löst åtminstonde. Sen vart det krångel med biljetter, som också löste sig till slut. Och sen hår.. som råkar bli färgat lila då hon haft i både svart färg & blekning, delat i över & underhåret såklart. Men när du sköljer ur det samtidigt.. ja, då bådar det inte gott för det blonda. Men det löste sig också.. däremot var håret riktigt risigt, och då menar jag verkligen sooo bad! Och jag hade alltså i mission att göra hennes baluppsättning också. Vilken ära liksom, få fixa klänningen & håret.
Dock råkar hon vara en tidsoptimist, tydligen, så jag fick slafsa ihop lockarna på slutet.
Ja, ni ser väl själva. Men helt okej för ett total risigt hår, enligt mig, och jag tror hon själv vart nöjd också :)



Postat av: Crazyangel [mamma till Milton&Viggo]

Tjusigt :)

2010-05-24 - 07:50:31
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


bloglovin