Wanna waste time?

2010-01-17 - 21:51:08

Jag


borde?
skaffa riktiga vänner.

borde inte? ge upp.

skulle väldigt gärna vilja? skaffa nya umgängeskretsar, kan inte heller påstå att jag har någon sådan heller för tillfället. Menar nu inte att alla kanske tänker såhär men jag tycker det verkar som om en del tror att man blir toffel/booring/off, kalla det vad du vill, för att man skaffar pojkvän? Även jag vet att det finns undantag, alltså sådana som kan gå från svart till vitt, men sån är inte jag. Jag är bara samma gamla emilutt med samma livliga fantasi och personlighet.

tycker mest om den här personen i hela världen? Finns ingen 1a eller 2a, för mig är det som ett pussel.. fattas 1 bit, ja, då är inte pusslet helt. Jag behövar alla mina bitar!

saknar den här personen väldigt mycket? Morfar, som gick bort väldigt hastigt 2004.. jag trodde aldrig han skulle försvinna från oss, en av världens mest energiska människor!

är väldigt glad att jag lärt känna den här personen? Senaste personen jag fått lära känna och i slutändan kommit väldigt nära är Emma. När jag började på Donken jobbade redan Emma där. Jag hade ett hum om vem hon var, och jag ansåg, eller trodde snarare att hon var en bitch. Men så småningom lärde hon mig att göra glass i bägare :D och på den vägen är det... haha! Hursomhaver är hon en fantastisk vän! Även om jag får svära rätt ofta åt henne. Men Emma är som min lillsyster, och någon måste ju uppfostra petri. Skämt åsido :)

har en släkt som? jag aldrig träffat. Min "farfar". Det enda jag vet är att han är italienare och heter GullIemo Maschcshcshhcsoschi. Typ.

skulle väldigt gärna vilja träffa den här personen igen? Min släkt, mina kusiner. Inte träffat dom på evigheter... Den enda jag "har" är mormor, och i år fick vi fira jul utan henne då hon stannade kvar hemma i Pajala.

tänker väldigt mycket på? Mycket. Tänker på att jag tänker. Mycket. För mycket. Gah..

är rädd för detta? Döden. När någon bara försvinner.. helt suddenly. Carpe Diem.

är höger eller vänsterhänt? Right.


Någon/några som...


känner mig utan och innan och som alltid kommer finnas inom mig?
Lustigt. Grejen är.. att man oftast tror det om de flesta.. eller, ja. Man har perioder med people. Och man tänker att.. "ah, skönt, dig vet jag var jag har, du kan mig, vi kan" lalalalalaaa.. Men ack så fel man kan ha. Men jag hoppas och tror, att Martin alltid kommer finnas i mitt hjärta. Saker kan ju ske här i livet har jag märkt, som gör att man bara vill riva ur en del sidor ur livet. Men det hoppas jag inte på denna gång. Jag tror också Emma kommer vara mig en nära vän länge, länge. She's like family to me. På så kort tid, har jag fått och gett så mycket, och jag har aldrig mött någon förr som varken M eller E. Och mamma, sist men inte minst. Jo, minst (hon är kort :>). Men mamma, alltid mamma. Hon är bäst! 

sett mig gråta? Jaru, vem har inte gjort det? Känslomänniska som jag är, gråter tillomed till Lejonkungen än idag.

jag har tyckt väldigt mycket om? tyckt? vene. Mja, gamla ex kanske?

jag alltid har kul med? Martin.

jag kan prata med om allt? Mig själv. Då får jag alltid den bästa responsen... hmm. Mja.

har tröstat mig? Mamma.

betytt otroligt mycket för mig? Lillebror.

jag ser upp till? Mamma.

jag tycker är väldigt rolig? Jag gillar att vara ibland roliga människor med rätt humor, så att säga. Så det är många namn! Jag är ju ganska lättroad dock.

jag blir glad av att träffa? Lillebror.. och inte för att det är jäääätte ofta då hon flyttat en bit bort men när jag väl får träffa min big sis Elenor blir jag väldigt glad. Saknar dig!

jag är väldigt tacksam att jag har i mitt liv? Den som när den ställer upp för mig och finns där. Allt jag fått ge och fått ta är jag tacksam över.


När...


var du riktigt rädd senast?
Det måste vara för ca 1 år sedan, vad jag kan komma på just nu. Mamma brukar ringa nästan varje kväll till mormor för att samtala, dels för att mormor inte ska känna sig ensam då hon bor helt själv (och när detta hände bodde mormor i ett jättestort hus) i den lilla byn Pajala. Denna kväll, svarade ingen, och mamma hade sagt tidigare på dan till mormor när hon ringt att hon skulle ringa henne senare. För att göra en lång historia kort så slutade det med att mamma ringde sin moster som också bor där uppe, och hon + sin karl + nå grannar till mormor var påväg att slå in dörrn eller ett fönster, whatever, när mormor kom i en bil med nå väninnor. Hon hade varit på bilbingo :) se där!

var du riktigt glad senast? Jag vet inte faktiskt. Everyday is a happy day!

skrattade du senast? Skrattar NÄSTAN varje dag, så atteh !
grät du senast? I helgen.


Har du...


någonsin blivit riktigt sårad/sviken av någon kille?
Ja.

någonsin blivit riktigt sårad/sviken av någon vän? Ja.

någonsin sårat någon kille? Nja.

någonsin sårat någon vän? Mjaaa.. aldrig med avsikt isf.

varit olyckligt kär? Jupp.

varit kriminell? Njet.

varit riktigt elak mot någon? Gillar inte sådant beteende, so I try att inte bete mig så jag heller.

slagit någon? Mjopp. Sånt som händer när man går över gränsen, I guess :s eller, ja. Kan ju vart i samma samband som när man blivit sårad också, kanske.
gråtit över någon kille någon gång? Ja, men killar är inte värda att fälla tårar för. Bara glädjetårar :')


Vad...


gillar du?
Musik, mys, mamma, Martin, mat. Allt med M? Äe, festa, umgås, shoppa, sommar, resa, sova, jobba, mingla, träffa nya människor och sådant också of cårs.

gillar du inte? Mja, jag kan ju rabbla lika mycket här, just idag kan vi säga: att jobba när man är übertrött!

åt du sist? Middag. Makaroner & köttfärs.

sa du till någon sist? "Har hon gjort filmen?"

står det i ditt senaste sms? "Du lär svara så jag vet! Du skulle ba våga sjukanmäla dig ;)"

är det bästa med dig tycker du? Att jag är en ärlig människa, min godhet, för det är åtminstonde så jag vill framstå. Ingen backstabber, eller svikare, eller.. ja, skit. Duktig på att lyssna på andra och finnas där för andra.

är det sämsta med dig tycker du? Att jag kan vara så löjligt snäll mot andra så att jag glömmer bort mig själv.

beundrar du? Självkontroll, självaktning, och att kunna inse fakta.

är du grym på tycker du? Köra bil.

kan du bli grymmare på tycker du? Skriva blogg? :P


Senaste...


personen du pratade med på telefon?
Emma.

personen du tänkte på? Mjaa.. vet inte.

personen du anförtrodde dig hos? Martin.

låten du hörde? Har inte lyssnat på någon idag, har isåfall varit musiken på jobbet och det är ju random.

filmen du såg? Johan Falk - Leo Gaut

inköpet? Max käk yesterday.


Absoluta favorit...


färg?
Gah. Svart... är ingen färg. Blå.
årstid? Men ÖÖÖHH, sommar, lätt!
mat? Mjaa, Tacos kanske.
dryck? Beror vad till. Men jag äääälskar iskallt vatten med is i.
kläder? Mjukisar + lös topp.
skor? Converse eller high heels.
sport? Ishockey.
låt? Jag är ju sån att jag tycker en text gör låten. Så, någon härlig med M.J antar jag. Men sen finns det ju massor med ljuva böllåtar jag älskar!
film? Nån av Tim B. härliga. Sen så älskar jag fantasy filmer också! Så som Willow, Sagan om.., Harry Potter.
bok? Dave Pelzers triologi, "Pojken som..."

Igår... vare lördag.
 
I morgon... är en ny dag.

Jag är tacksam för... den jag är och det jag har idag..

Postat av: emma.

du har riktiga vänner? :(



och petri HAHAHHA <3 <3

2010-01-19 - 17:12:41
URL: http://lernberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


bloglovin