Våran påsk-weekend.

2010-04-07 - 20:24:36
Förmodligen den bästa påsk jag fått uppleva.
Gillar inte påsken och månaderna/tiden kring den.. har väl en hel del bad memories runt det/den I guess.
Men denna tripp var fantastiskt bra!
Här kommer bildbomben som lovat + samt lite tillhörande text för dagarna.


Fredag:
Klev upp 6.00, bakis som få och ville bara dö. Vi hade bestämt avresa 7.15 från oss.
På vägen gled vi ner mot ett snöfritt och nån grad varmare Skåne, Ängelholm alltså, vi var väl framme vid en ca 17, packade upp och for sen till Anna (Martins syster) för lite påskbord. Efter det var vi mätta & belåtna, och om jag talar för mig själv helt slut! Vi åkte hem till vårat boende därefter och det blev en tidig sänggång.

Lördag:
Solen lyste på och vi hade planerat en tripp med Scandlines över till Helsingör, från Helsingborg dårå. 58:- tur/retur, billigt & bra för en liten resa samt upplevelse.
Spritbutiker var man än såg. I Danmark finns ju tydligen inget SystemBolag.
Anna fyllde även 25 år så på kvällen åkte vi till Annas pojkvän Peters föräldrar i Varalöv och där bjöds det på god kallskuren buffé. Sedan va det kväller.

 



Söndag: Även söndagen var planerad.. ja för ska man resa någonstans med familjen Andersson så är det aktiviteter, aktiviteter & aktiviteter, men jag klagar inte, utan jag tycker att det är så det ska vara. Ja, alltså.. denna dag åkte vi till Väla, ett stort köpcentrum, vågar jag säga att det är 3 ggr så stort som Valbos? Hursomhelst var det ett drömland för den som älskar shopping. På kvällen fixade vi mat på vårt boende och fick över Anna & Peter. Därefter nått litet glas och kortspel, müche trevligt.

Måndag: Sista dagen, och även den fullt upp med äventyr. Båstad med sin tennisplan, kullaberget samt Mölle stod på gps:en. Mycket fina ställen allihopa, och Skåne över huvetaget är ett mycket vackert landskap. Och en sak kan jag tala om... det var helt jävla underbart utan snö!

PS. Sen så är ju bilderna på FB givetvis :)







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


bloglovin