1177.

2010-04-13 - 13:23:39
Igår kväll när jag & Martin skulle ta oss en nattmacka i köket, stod vi och busade som i vanlig ordning. Jag låtsades falla bakåt med Martins armar lite lätt runt om mig, så jag trodde han skulle greppa mig. Jag vet inte vad som hände men jag måste ha ramlat på riktigt tillslut, och jag faller alltså handlöst rakt ner på köksgolvet, som i grunden är betonggolv, och med huvudet före. Det kändes som om huvudet blev pannkaka, och jag skriker av rädsla, och gråter givetvis. Stackars Martin får panik.. Jag ringer hem och berättar vad som hänt, och dom blir såklart också livrädda. Martin ringer 1177, sjukvårdsrådgivningen, då vi undrar om vi behöver åka till akuten ifall det skulle vara en blödning i huvudet, och dom sa att så länge jag inte mår illa & spyr så behöver vi inte åka, det enda jag kände/känner är en ovanlig trötthet, så antagligen är det hjärnskakning.
Dom sa också att jag måste sova under överbevakning, så var 20e minut de 4 första timmarna ska Martin picka på mig och få en reaktion från mig, för att se att det inte hänt nåt med hjärnan, och sen de 4 sista timmarna varje timme också. Så stackarn har inte sovit mycket alls inatt.. Men en sak är ju konstaterat och det är att jag har världens bästa pojkvän/sambo/vän!

Alltså, när jag tänker på smällen.. så fattar jag inte att skallen höll.
Har däremot så jääää*la ont i skallen och på skallen, inte som vanlig huvudvärk alltså.
Nacken är alldeles stel och gör ont. Ryggen/skulderbladen tog också en smäll så de gör ont. Fan..


Ska bara ligga och ta det lugnt, imorrn ska jag jobba så jag hoppas det känns okej då.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


bloglovin