This is it

2009-10-29 - 13:08:46
Igår fick jag äntligen se den, som jag hade väntat! Vi hämtade ut biljetterna för cirkus 1 månad sedan.. men igår.. äntligen...

Jag har suttit och ströläst lite utav olika recensioner, gjorda av skit-blaskor såklart.
Och jag blir ju inte förvånad när tex. Aftonbladet sågar filmen totalt. Ger den ynka 2+.
Det är lågt, det är så lågt.. det är som om alla som ger dålig kritik är avundsjuka!?
Det är så sjukt så det inte är sant.. Det finns även dom som hyllar och tycker filmen var bra gjord, att det fanns bra material och att det skulle ha blivit hejdundrande avslutskonserer!

Här kommer min recension:
Även jag kommer va av den typen som hyllar filmen, men jag vill även påpeka att jag inte gör det pga att jag är ett fan till honom, utan, jag var väldigt kritisk innan jag såg filmen, jag hade mina förväntningar, men i efterhand så var det inte speciellt höga förväntningar. So, here it comes..

Jag ger den så många + det går att ge! Den var grym, rent ut sagt. Den var so beyond and over that, i mina förväntningar.. Jag hade aldrig trott att han skulle vara i sådant gott skick, och röra sig som han gjorde, sjunga som han gjorde.. han var så levande! det var helt fantaaastiskt! Jag satt med tårar i ögonen och hjärtat i halsgropen igenom hela, jäkla, filmen! Jag var så glad, jag kände mig så lycklig över det jag fick se. Han var så fin, han var fräsch, han var vacker, han var bäst.. han var Michael Jackson! Det är här min kärlek till honom kommer fram, för nu visste jag att han var.. han var, honom. Jag kunde bara... le. Jag sjöng med och tanken på att det var en full biosal jag satt i rörde mig inte. Jag bara.. njöt, och tänkte samtidigt att det kommer aldrig finnas någon som honom igen. This is it, han är IT. Han gav oss så mycket.. Och det märks. 28e oktober 2009, nådde han ut med 1 och samma film till miljontals människor över hal världen. Dock var den inte gjord av honom, det handlade bara om repetitioner. Men folk, andra människor, gav av sin egen tid till att ägna 1 timme & 40 minuter åt endast Michael Jackson. Det är stort. Det är kärlek. Det är också sorgligt att världen inte kunde visa hur mycket den behövde honom innan det var försent. Hans död är bara så himla tragisk.. och det är tur jag har Martin, dock sund om honom kanske som får stå ut med mina ständiga barn-liknande frågor. Varför? Varför? Varför?

Sagt med kärlek.
L O V E



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


bloglovin