Soon it's time for christmas-time!

2009-11-10 - 18:11:13

Igår köpte jag & Martin en julgran till oss. En i plast, såklart.. en riktig barrar, och dessutom duger en plastis åt oss! Har även börjat köpa in dekorationer till den och annat krims-krams som har med julen att göra.
Ska sätta även sätta oss och försöka fixa en beställning ifrån Ellos med fina gardiner, dukar och sådant till julen.. dock har det tagit slut det mesta jag kikat på.. så får se om det blir något alls. Annars får vi bege oss ut på stan i affärer och kika efter sådant! I just loooove christmas..!

Martin har varit hängig ett par dar här, förkyld, hostig och hängig som sagt.
Idag hade jag (o)turen att vakna med feber, halsont, och täppt. Men jag antar att det är vanlig snuva vi båda åkt på.. vi diskuterade om det, och kom fram till att det är ju trotsallt årstid för sådant och det är nästan omöjligt att undvika en förkylning såhär tids. Dock är ju grejen att man är ju så jädrans nojjig över denna svininfluensa.. så man blir helt hispig direkt man känner sig lite seg. Jobbigt, jobbigt.. jag hoppas all denna epidemi är över snart, eller vad jag skall kalla det.

Har legat i sängen hela dagen.. vi klev inte upp förrän kl två på dan, tog oss någon macka, sen hamna vi i bädden igen, däremot med lite tvspel istället. Klockan börjar bli sent och vi ska strax bege oss till affären för att handla på oss massor med vitaminer & sådana kurer... frukt frukt frukt i all ära! Tack & lov.
Sedan blir det matlagning - Tortellini - som är en av världens godaste maträtter!

Jag gissar på att det blir sängdäck efter det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


bloglovin