Foppa med P

2009-11-18 - 00:34:12
Idag har inte jag & min käre Martin haft turen med oss. Vi vaknar inte förrän kvart i två på dan (och vi som skulle upp tidigt för att dra iväg och träna), av att mamma står utanför och plingar på. Vi snackar om matchen mellan Brynäs-Modo som skulle spelas kl sju. Martin ünt jag bestämmer oss som hastigast att vi ska åka och se matchen, då Foppa ska göra "comeback" och som tydligen sagt att han ska lira säsongen ut med Modo. När vi åker för att hämta ut biljetterna, så säger de på ATG-ombudet att hela Ticnet rasat i hela landet, så inga biljetter kunde fås. Vi har ingen skrivare, min familj har skrivare men ingen fungerande, så vi ringer hastigt från affären, då det behövdes inhandlas lite hit hem, till Martins far som snällt försöker skriva ut biljetterna. Han hinner skriva ut 1 st biljett och sedan är det slut på färg där också. Vi fixar & trixar och löser det på så sätt genom att Martins farbror har en fungerande skrivare, med färg i. Vi behöver bara ta oss dit. Ofixade och oklara, klockan är nu kring tio över sex (matchen börja sju), och vi ska hinna hem, Martin ska byta om, plus att det ska hinnas käka middag too. Det löser vi genom att snabbt keeeka lite snabbmat på Donken, for sedan iväg som blådårar (med bil, såklart) hemåt, och sedan headar vi mot Läkerolen. Där dyker nästa bromskloss upp - trafiken. Därefter nästa - inga p-platser lediga. Det löses genom att åka lite längre bort, bakom Läkerolen någonstans, och där kan vi parkera. Vi är på plats ca kl tio över sju. Sjukt stressigt vare, däremot kompenserades det ut i en förjeeeefvla bra match!

För ikväll ere bara så att.... Brynäs åkte på STORSTRYK by FOPPA!
Peter Foppa Forsberg is back, and we love it! Bästa matchen på länge jag sett..
Läkerol Arena heter numera FoppaLand, jiwhu! HE'PÅRE!

I år ska MODO tugga GUUUULD!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


bloglovin