2009 lista.

2009-12-30 - 22:04:07
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Varje dag lär man sig oftast något nytt, vilket måste innebära ett ja på den frågan. Jag flyttade tex hemifrån
2. Höll du några av dina nyårslöften? Körde nog inte på några förutom standards; leva hälsosamt, vinna pengar, vara mina nära & kära trogna. Det håller ju aldrig, förutom det sistnämnda såklart! :)
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Frågan är nästan enklare att svara på om man vänder på den.. Men ja, det var väl ett dussin stycken hehe.. Men så skare va, härligt med barn! och jag önskar alla dessa nykomlingar så välkomna hit till oss på jorden. Sötnosar!
4. Dog någon som stod dig nära? En del av mig dog när Michael Jackson lämnade oss. Går inte att beskriva vad han betytt för mig genom livet, och alltid kommer göra. Men annars ingen släkting så, nej. Tack & lov.
5. Vilka länder besökte du? Türkeeeey!
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Mjae, om man ser det på det sättet så har mitt 2009 varit dunder, då jag flyttade hemifrån till en stor 2a i stan tillsammans med Martin, och bara det hela känns som ett nytt kapitel man kunnat skriva på.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 25e Juni - M.J lämna oss. 1a & 4e Juli - min 20 årsdag & mitt firande.
8. Vad var din största framgång 2009? Att flytta hemifrån, verkligen det bästa jag gjort!
9. Största misstaget? Min svartsjuka? Mitt temprament? Mitt tvivlande? och slutsatsen av det?
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Var sjukt sjuk i våras, lunginflammation och låg däckad i flera veckor. Jag lyckades smitta mig ända ner till Skåne, först lillebror, sen Martin & därefter smittade Martin hans syster Anna nere i Skåne när dom var dit & visitade. Såhär i efterhand har vi diskuterat om det & om det möjligen kunde ha varit svinflunsan då? Who knows.
11. Bästa köpet? Mjaaaaru, PS3 kanske? Kan inte komma på.. JO! Alanya resan, ofcårs!
12. Vad spenderade du mest pengar på? Gah.. det lär knappast vara någon chock för det är antagligen samma lika every year: Alkohol, kläder, smink.. och ska ni grabbar hare jäkligt klart för er att bh:ar e svindyrt + tamponger! Sådeså :)
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Mitt förhållande med Martin har verkligen lyft mig till sevent heaven om man säger så. Alla har sina nedgångar, men när jag har mina så finns Martin där för mig! Och, ja.. hans underbara närhet är underbaaar! Och när han drog iväg mig till Gröna Lund i Sthlm sådär finurligt på min 20 årsdag, det var bara toppen! Jag är så glad att han står ut med mig! (och då menar jag det med att jag kanske vart lite gnällig eller mer nervös rättare sagt, då jag inte är någon karusell-fantast, jag vart mest orolig att han skulle bli sur för att jag bara skulle vilja åka barn-karuseller & dylikt).
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Många! Mest summer-party-all-night-long-songs, fattaru? Typ, ... ahmen många!
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Mycket mera gladareee!
16. Vad önskar du att du gjort mer? Tränat? Haha.. NÄÄJ rock n rollat & åka på konscerer! vilket jag gjorde 0 ggr. GAH!
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Tvivlat på mig själv & andra. Man måste tro på sig själv!
18. Hur tillbringade du julen? Vaknar upp i vår lägenhet, fixar, donar, slänger julklappar i säckar, åker iväg till bomhus med Martin, kikar Kalle, Martin åker till Sörby till sin farbror, jag käkar, myser, jultomtar med familjen kvar i bomhus, senare på kvällen åker jag till furuvik där martin + familj nu är, öppnar julklappar, fikar, åker till bomhus, igen, fikar, theeeen åker hem & nannar.
19. Blev du kär i år? I was already in love :) men jag blev nog kär i en & annan lurvig liten sak på blocket!
20. Favoritprogram på TV? Prison Break, Grey's, Hell's Kitchen, 2 ½ men, Simpsons, Scrubs, My name is Earl, CSI & liknande.
21. Bästa boken du läste i år? Öhm, har inte läst en enda faktiskt! tror jag.
22. Största musikaliska upptäckten? Jag är ju redan självaste musik-geniet hon själv, så det gååår icke! ;P
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? En minnesvärd 20 årsdag.
25. Något du önskade dig men inte fick? Åka till London och se M.J.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Alreday told ya! Åkte tidigt, tidigt med buss till Sthlm, strosa runt där, åkte Grönan, drack en kall god och fin öl på tyrolen, tog bussen hem, firades av the family + Martin, sen g'natt... eller vare? ;)
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Miljoner med pengar är fan aldrig fel?
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Mjaru, blandad. Är det inte hardcore så äre bumbibjörn!
29. Vad fick dig att må bra? Jag tänker inte tacka nån annan än mig själv på den.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Alltid Jared Leto såklart. Men sen tycker jag inte heller att det är nå större fel på varken James Franco, Johnny Depp, Heath Ledger eller nissen som spelar edward cullen.
31. Vem saknade du? Här kommer kanske nackdelen med att flytta ifrån det man håller kärt, som syskon & mamma.
32. De bästa nya människorna du träffade? Varenda jävel på donken! Alltså, nu ska ni få höra nånting.. Ni ska veta att, att jobba på McDonalds är världens krig-jobb! Det är inte lätt och vem som helst klarar fan inte av det! Man måste ha den där extra kryddan för att palla av allt som ingår i jobbet vetu. Men ja, sen gällande arbetskamretarna, som är så sjukt underbara & sjuka, alla på sitt egna vis, dom lyfter upp skitjobbet till nånting... annat! Det blir kul, man trivs, man mår bra! Så det är fan en av de bra ting som hände detta år, att börja på donken! Vi är ca 40 pers som jobbar där, därav haru sen kanske 20-30 nya vänner eller 10 lite bättre vänner! Perfekt :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


bloglovin