Oprah

2007-08-02 - 17:07:58
Både igår och idag har jag suttit å kikat Oprah winfrey show på 3an.. Och både igår och idag strömmade blandade känslor av glädje och sorg när man såg det.. igår var det en kvinna som var där som mist både sin 2årige son och man när de flygit i ett litet plan över berg i Idaho för att fira sonens 2 årsdag, ellerhur det var... och det hade blivit problems med planet och det krascha i ett berg.. Mamman bröt ett ben och låg och såg på när hennes man förgäves försökte rädda sonen med sina brutna armar, som satt fast i barnstolen mitt i lågorna.. Men sonen var död och hennes man dog senare av de brännskador han fick, huvudet hade varit stort som en pumpa! och armarna hade vart helt flådda så det hängde bara skinn, plus att de var brutna.. ja usch, riktigt hemsk berättelse och hon berättade att det enda hon ville var att dö, att det var liksom bara en pillerburk ifrån.
Men hon hade börjat tänka att, de flesta människor är funtade att livet ska vara perfekt, men vem har sagt att det ska vara så? Varför skulle det inte vara hon som drabbades av den där olyckan? Hon menade att man ställer ofta sig frågan "varför jag", men då tänkte hon "varför inte jag". Lät skit knepigt, men de var så logiskt tänkande.
Jag tänkte bara att snacka om stark människa! Tänk om varje människa kunde hantera situationer likadant..

Och idag var det en 14 årig tjej som hade en missbrukande mamma, pappan var arbetslös eller hur det var å dom var fattiga.. de va iaf en hemsk bakgrund hon hade. Och i sina svåra situationer brukade hon tänka på Chris Brown, att han också haft det tufft i början men ändå tagit sig vägen uppåt! Och Oprah hade fixat så han kom till hennes skola osv.. Ja, gud va lycklig hon vart! Och man vart så glad själv, av att se en annan människa som annars har det bara skit vara så glad att tårarna sprutar.. Gud, det känns verkligen gott i själen då!

Och jag är glad att det finns såna kändisar som Oprah, som bryr sig om vanligt folk.. Likaså Dr Phil.. underbar människa! Tänker inte bara på sig själv och sin framgång, utan lägger sin energi på sånt som behöver det.

image35image34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


bloglovin