men glad hjärtans dag varje dag!

2008-02-14 - 17:23:08
Idag dagens bläddrande genom arbetarbladet kunde man se det ena & det andra angående alla hjärtans dag.
Däribland kunde man även läsa Surftore's "fria ord".
Jag tänkte att det fick bli dagens blogg-inlägg. Mycket vettiga ord.

Alla hjärtans dag, 
kommersens utvalda dag 
För att sälja mycket en dag, 
Har tagit känslorna i beslag 
För att sälja något till den som har en vän 
både i går, i morgon och denna dag 
    
Visst ska man ge en gåva, 
att välja är det svåra 
Men att gå i samma fåra, 
Att köpa sig något till en kär vän 
Är man kärare vän sen? 
Får man varmare i sitt hem? 
    
Tänk så hånfullt det är för den som inte har någon kär som vän 
någon som längtar en hem 
Som längtar, blir utanför, blir ledsen en dag som denna 
Som kommersen har ordnat, 
som kapitalet stöder 
Bara ordnat, 
för den som har en kär vän 
    
Den som inte har en vän, 
inte har ett hem, 
inte har en säng 
Gatans vän, 
utan en peng 
vem ger gåvor till den? 
    
Jag klarar mig fast jag lever ensam 
Jag tänker på min nästa, ger 500 spänn till dem utan mat och hem. 


Och jag säger även som rubriken till surftore's ord säger... ALLA hjärtans dag?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


bloglovin