Jag tar om det.

2009-03-18 - 22:51:33
I mitt förgående inlägg skrev jag om Arbetsförmedlingen och deras... förmedling varpå jag fick en kommentar om att tidsfördriv hos dom ändå ger en liten summa pengar var dag jag inte arbetar och att det väl inte alls är dumt.
Självklart är det inte dumt att få pengar.. men den lilla summan man får för att inte göra någonting, är ju verkligen liten och ingenting att kunna känna sig slö för och tro att man kan leva på, jag menar, jag vill ha ett jobb! Tjäna mina pengar, en riktigt lön alltså och att även kunna få känna sig förtjänt av dom. Dock tycker jag, och har diskuterat om det, Arbetsförmedlingen alltså, med både mor & far och pojkvän. Jag tycker alltså att det känns som om dom sätter en i nåt slags fack där man kan få sig en praktikplats och slumpas tillbaka till skolbänken igen. Det känns som om dom igentligen inte vet vad dom ska göra av alla stackars arbetslösa satar, ungdomar som vuxna. Att dom även sa precis det jag tidigare sagt och vetat om, att det gäller att ha kontakter och om inte annat fixa sig sådana, är sjukt. En del har det, en del inte. Jag, som tex INTE kommer från Gävle, har ingen släkt här, mina föräldrar har inga sådana kontakter och inte jag heller.. en sådan som mig blir det väldigt svårt för, om man inte säljer sin själ och slår på sig en falsk mask och börjar gå på Goya och skaffar sig vänner som har vänner som har kontakter som har kontakter. För det är precis så det är. Men är men däremot från Gävle, talar med ett "ä" i allt, heter Lindkvist.. näe inte vet jag, men är uppväxt här och har föräldrar med bra jobb och bra kontaker, så är det lätt. Nej men allvarligt... ni förstår kanske vad jag menar?

Jag menar ingenting illa mot er inbitna Gävle-människor, jag är ju själv mer eller mindre från Gävle kan man säga då jag ändå bott här nu sen 98:a, but still... jag är inte helt uppvuxen här och det känns inte som min hemstad, eftersom mitt "hem" och mina barndomsvänner ändå är i Sthlm.


Gladis på dagis.

Brings me back..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


bloglovin