När kroppen säger ifrån.

2009-03-31 - 20:41:03

På tal om en döende blogg...

För ungefär 1 vecka sen... förra tisdagen, började någon slags slemretande hosta för mig, M hade nån dag tidigare varit lite hostig så jag tänkte inte mer på det.. det var väl helt enkelt en vanlig förkylning.. or something.
Dagen därpå, rättare sagt onsdag morgon vaknar jag med andnöd och har samma slags "beteende" som min lillebror någon månad tidigare fick, som jag även skrivit om här. Helt enkelt.. så kunde jag inte andas normalt och fick panik. Denna s k Ventolin var till min hjälp, som även hjälpt min bror vid hans svåra stund.
Scary, jovisst. Mamma bokar en tid på hälsocentralen som jag därefter bokar av efter många om & men då jag tror att det inte behövs. Ack, så dumt ja.. detta leder då till att jag bara blir sämre dagen därpå och ligger i hög feber i princip hela helgen och mår som en röv. Jag har inte kunnat sova som en normal människa bör.. och kände därför idag att jag höll på & gå insane. Jag bokade mig en tid, kom till doktorn kring tre, med mig hade jag såklart min andra hälft M, mitt stöd, mitt allt. Stick i finger, tempen osv.. vilket visade att jag hade 38,6 - hög feber för mig som i vanliga fall är lågtempad, och så hade jag även låg sänka. Mina lungor lät som en orkester förklarade doktorn & jag hade lunginflammation menade han.. Och det är vad jag känt på mig hela tiden, för ont kan jag lova att jag haft.. gash! En massa medicin fick jag med mig som skall käkas kommande 5 dagar. Och på tal om medicin, värsta rånet.. 300:-.
Hursomhelst kom jag inte tomhänt därifrån och ska väl förmodligen må bra så småningom.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


bloglovin