Hemma igen

2009-08-23 - 18:20:08
Hej allihopa.

Yes, I am back i kalla Sverige. Det är ju tamejfan höst.. bara att inse.
Kom hem fredag morron, rätt slitna efter timmars resande av buss, flyg & bil. Bara tåg & båt som fattades..
Åkte flyg från Västerås, så därför bilade vi dit och lät bilen stå parkerad där, och ja det var faktiskt rätt tungt att veta att man var tvungen att hålla sig vaken framför ratten en sisådär 18 mil. Men det gick bra och vi kom hem helskinnande.. om man bortser från att man flagnar, fniss. Dock är ju det inte alls kul.. att flagna alltså. Dessutom brände jag mig rätt skarpt kring de första dagarna där borta så jag blev som lite brännskadad kring ansiktet.. var ner på Apoteket igår och köpte mig en kanon-kräm, "Repair", att rekomondera om man har hudproblem (fnasig hud, skadad hud, supertorr hud, etc).
Så nu har det lugnat sig kring ansiktet..

Har haft en toppen vecka! Riktigt varmt & skönt (lite för varmt ibland kan jag tycka).
Veckan gick fort såklart, och tråkigt nog blev Martin sjuk kring dom sista dagarna - feber, hosta & snuva. Jättetrist! Och det verkar som det smittats till mig då jag nu ligger insjuknad i en förjävlig influensa.. feber och jäkelskap. Verkligen inte kul..  dessutom blir man ju orolig över denna svininfluens-nojja som går. But time will tell.. är det inte bättre inom ett par dar bör jag söka upp en läkare I guess. Men förmodligen är det bara en vanlig influensa.

Trots att man är trött, sliten och helt slut som människa så drog vi oss ut till Norrsundet igår på lite grillat & kräftor hemma hos Sanna's mor & far, med Sanna & Jonas såklart.. riktigt gott, riktigt mysigt och riktigt trevligt!
Jag kan inte minnas när jag åt kräftor sist.. Men gott var det!
Sedan var det lite födelsedagsfirande närmare Bergby, och därefter drog vi oss till Bergby Krog och tog den oskulden.
Helt okej kväll. Dock var nog mitt lilla hjärta lite tooo much på lyran.. tur att han har mig som ser efter honom! Mitt hjärta ♥






Lite mer om resan kommer en annan dag, då jag känner ork för det.
Hej sålänge.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


bloglovin